در بازدید آقامیری از سازمان عمرانی مناطق مطرح شد:

5/7/2024 9:26:02 AM
در بازدید آقامیری از سازمان عمرانی مناطق مطرح شد:

رئیس کمیته عمران شورای شهر ضمن حضور در سازمان عمرانی مناطق و کارگاه ساختمانی خانه شهر ، از نزدیک در جریان میزان پیشرفت پروژه های این سازمان قرار گرفت 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام آقامیری در ادامه بازدیدهای میدانی اعضای شورای شهر، در سازمان عمرانی مناطق و کارگاه ساختمانی خانه شهر حضور یافت. در این بازدید حق لطفی، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق گزارشی از مراحل و میزان پیشرفت پروژه های مختلف سازمان ارائه نموده و سپس با تکیه بر دسته بندی این پروژه ها شامل آسفالت معابر، ساخت پروژه های عمرانی مناطق 22 گانه شهرداری تهران و معاونت فنی و عمران شهر تهران و تاکید بر ساخت پل های عابر پیاده و تجهیز و تعمیر آسانسورها، پله برقی ها و رمپ های مربوطه، به میزان پیشرفت مالی پروژه ها و دغدغه های حوزه مدیریتی خود پرداخت.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ضمن توجه به مقوله اقتصاد فرهنگ، خواسته‌ها و نيازهاي امروز شهروندان به عنوان مخاطبان اصلي بلديه، بايد در اولويت باشد، افزود: فضاي پلازا مي‌تواند نمونه‌اي كوچك از كل زندگي شهر باشد. فضايي كه آرامش و اشتياق، رخداد‌هاي عمومي و فرهنگي-اجتماعي، گردهمايي، فضايي براي ديدن و ديده شدن را به ارمغان آورد.

وی افزود: اين فضاها نقش مهمي در حيات شهري دارند، از آنجا كه پلازاي مورد نظر در بستري تاريخي و در مجاورت ميدان توپخانه واقع شده است، علاوه بر تمامي كاركردهاي ذكر شده مي‌تواند نقش مهمي در احياي ارزش‌هاي ملموس و ناملموس گذشته داشته باشد.

آقامیری با بیان اینکه وجه تمايز ميدان توپخانه، موقعيت اين ميدان در اولين نقطه گسترش شهر تهران، رواج كاربري‌ها و عملكردهاي نهادهاي مدرن، سبك جديد معماري و عوامل كالبدي-بصري بوده است، گفت: ايجاب مي‌كند در طراحي و برنامه‌ريزي جهت بهره‌برداري، نگاهي خلاقانه متناسب با ويژگي‌هاي تاريخي و نيازهاي روز وجود داشته باشد.
گفتنی است طرح بازسازی ساختمان شهر در قالب طرح ساماندهی میدان توپخانه به همراه ساختمان تلگرافخانه از سال ۱۳۸۲ مطرح شد و پس از تأیید سازمان میراث فرهنگی و ترافیک در سال ۱۳۸۳ طرح بازسازی بدنه‌های شمالی و جنوبی میدان توپخانه تهران در کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران به تصویب رسید و قرار بود که با جابجایی پایانه اتوبوس شهری از محل پیشین ساختمان بلدیه و ساخت راه زیرگذر پیاده‌رو از ایستگاه مترو به سوی خیابان فردوسی با احیای بدنه‌های تاریخی این میدان، سیمای تاریخی دوره پهلوی اول بازسازی شود. در سال ۱۳۹۱ نیز طرح احیای نقش فرهنگی- گردشگری میدان توپخانه مطرح شد. با گذشت نیم سده از ویرانی این ساختمان، در فروردین ۱۳۹۴ در راستای انجام پروژه «طرح ساماندهی میدان امام خمینی» عملیات اجرایی ساخت دوباره ساختمان بلدیه در میدان توپخانه با همان شکل و نما آغاز شد. در طرح ساماندهی میدان توپخانه ساختمانی به سیمای عمارت بلدیه تهران (ساختمان شهرداری تهران) به نام خانه شهر در بخش شمالی میدان ساخته می‌شود. این ساختمان ۱۸ هزار مترمربعی قرار است با کاربری فرهنگی در چهار طبقه (دو طبقه زیرزمین و دو طبقه روی زمین) در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع بر پا گردد. این ساختمان در حال حاضر مراحل نازک کاری و نصب تجهیزات خود را طی می کند و به گفته مدیرعامل محترم سازمان عمرانی مناطق، به شرط تامین بودجه تا شهریور سال جاری به پایان خواهد رسید.

نظرات

    An unhandled error has occurred. Reload 🗙